photoalefbe

 

کمک از نقش دیگران در بهتر شدن کار عکاسی تبلیغاتی

کمک از نقش دیگران در بهتر شدن کار عکاسی تبلیغاتی

تمرکز کردن فکر در یکایک رشته‌های عکاسی ضروری است بفراخور نوع سوژه مدت زمان تفکر و تصمیم گیری و یا زمان، نوع و انتخاب وسائل مورد لزوم و یا زمان عکسبرداری متفاوت است. معمولاً در بیشتر رشته‌های عکاسی مجموعه‌ی ابتکارات و تصمیم‌گیری نهائی بعهده خود شماست. ولی در عکاسی صنعتی تبلیغاتی ممکن است عکاسی شما قدری با مشورت قبلی از تصمیم‌گیری نهائی بی‌ضرر نباشد.

در عکاسی از صنایع و یا وسائل صنعتی، نظریات کسانیکه در شغل خود با آن وسیله سر و کار دارند؛ حال چه مستقیم جهت بازار کار و چه بعلت معرف و تبلیغ کننده آن وسیله، شنیدن نظریات آنها و مشورت با آنان در تولید یک عکس جا افتاده و حرفه‌ای حتماً تصویر مناسب‌تری بوجود خواهد آمد. این شامل دخالت در طراحی هم میشود. انواع مصرف یک تصویر صنعتی در چیدمان ِ نورپردازی و زاویه عکاسی تفاوت خواهد داشت و بهتر است قبل از کار نظریات آنان را بشنوید. مخلوط کردن و پیشنهادات آنها با تصمیم‌گیری و خلاقیت هنری شما تصویر بهتری بوجود خواهد آورد. تهیه عکس هنری- فنی- حرفه‌ای از وسائل زندگی چه ظروف رنگی و دست‌ساز باشد و چه وسیله‌ی مدرن الکترونیکی وسائل زندگی، شنیدن نظریات و پیشنهادات طراحان و تولید کنندگان، حتماً تصویر شما را چند جانبه‌تر و حرفه‌ای‌تر نشان خواهد داد. البته تست مهم کار، نوع و فاصله‌ی نورهای ضروری و انتخاب و مساحت زمینه‌ی مورد نظر چه از نظر نقش و رنگ و چه از نظر زاویه نسبت به سوژه مورد نظر به خلاقیت و زیباساری تصویر شما کمک خواهد کرد. البته امروز بسیاری از عکاسان صنعتی تبلیغاتی بصورت گروهی یا مشاوره‌ای و یا حتی با کمک نظریات روابط عمومی‌ها عکاسی میکنند. ولی هر چه تمرینات و تجربیات شما در شناخت سوژه‌های صنعتی- تبلیغاتی بیشتر شود، مسلماً در این رشته‌ی عکاسی صاحب نظر و استاد خواهید شد و بمرور احتیاج شما به دیگران کمتر خواهد شد. مطالعه و تماشای تبلیغات و کارهای دیگران در جهان هم کمک بیشتری خواهد کرد.

با ورود تکنیک کامپیوتر و دیجیتال در عکاسی‌های این رشته‌ی بخصوص یعنی عکاسی تبلیغاتی و صنعتی واقعاً دگرگونی‌های باورنکردنی و جدیدی پدیدار شده و اگر مشاوران و آنهائیکه در مسائل صنعت و تبلیغات به این تکنیک جدید آشنا باشند، زبان یکدیگر را بهتر و سریع‌تر و آسانتر درک خواهید کرد و در زمان بسیار کوتاه نمونه‌ی خلاقه‌ی مدرن و جذاب صنعتی- تبلیغاتی بوجود خواهد آورد؛ در ضمن کامپیوتر و دیجیتال کمک بزرگی به تجدید نظر و نوآوری و تنوع ابتکارات تصویری شما خواهد داشت. در این سالهای جدید نمونه‌های باورنکردنی و بسیار خلاق و زیبائی از محصولات و تولیدات تبلیغاتی صنعتی را در رسانه‌ها و کاتالوگ‌ها شاهد هستیم. امکانات جدید در توام شدن با نظریات مشاوران هنری و از همه مهمتر تجربیات جدید استفاده از تکنیک‌های جدید در خلاقیت‌های هنری شما دنیای عکاسی صنعتی تبلیغاتی را دگرگون کرده‌است که البته از زاویه‌ی رقابت و نوآوری شما را به تماشا، مطالعه و خلاقیت بیشتری مجبور خواهد نمود که تنیجه آن موفقت، معروفیت ودرآمد بیشتر در عکاسی صنعتی تبلیغاتی شما خواهد شد.

دیدن واقعی ایده‌ی شما و تغییرات یکایک رنگ‌های سوژه‌ و یا زمینه‌ی تصویر- تغییرات ابعاد یکایک سوژه‌هائی که در خلاقیت خود از آن استفاده کرده و یا دچار شک و تردید شده‌اید؛ تغییرات کنتراست و وضوح و یا تداخل سیاه و سفید و رنگی در خلاقیت تصویری که در گذشته به علت وقت گیری و مشکلات تکنیکی از خیر آن میگذشتیم. امروز با بودن کامپیوتر و تکنیک‌های متنوع آن هر نوع مانع و سدی را از سر راه خلاقیت و ابتکارات عکاسی صنعتی- تبلیغاتی شما هر قدر هم که مشکل و پیچیده باشد برداشته و صدها امکانات به ابتکارات و نظریات هنری شما افزوده است، ولی در عوض این سرعت عمل و آسانی در کارهای تکنیکی و تغییرات فنی در رنگ و فرم، تصمیم گیری نهائی و نمایش آخرین خلق تصویر تبلیغاتی- صنعتی را مشکل‌تر کرده و عکاسان خلاق و هنرمند رشته‌های عکاسی مخصوصاً صنعتی تبلیغاتی را سخت‌گیر‌تر و ایرادی‌تر نموده است. که این خود باز باعث بالارفتن سطح کار خلاقه در عکاسی صنعتی تبلیغاتی جدید گردیده است.

موفق باشید

نوشته: مسعود معصومی

 

 

پيام هاي ديگران ()        link        شنبه ٢٦ تیر ۱۳۸٩ - مسعود معصومی